pUda0Res5Kw

Вчимося навчати по-новому

«Не навчайте дітей так, як навчали вас – вони народилися в інші часи. Якщо ви хочете навчити дітей мислити по-іншому, вам доведеться навчитися учити по-іншому», —  говорив Конфуцій. 21 червня у стінах Томаківської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 зібралися освітяни, щоб «навчитися учити по-іншому», «перезавантажитися» відповідно вимог сьогодення. Засідання обласної творчої групи вчителів української мови і літератури, очолюване Піскорською Л. І., методистом української мови і літератури КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» (ректор Романенко М. І.), при підтримці Присташ Ю.А., начальника відділу освіти Томаківської райдержадміністрації,присвячене 25-тій річниці Незалежності України, розглянуло актуальну для словесників тему «Розвиток мовно-літературних ліній компетентнісного навчання, визначених Державним стандартом базової і повної загальної освіти». До роботи долучилися педагоги міст Апостолового, Марганця. Нікополя, Покрова (Орджонікідзе) та Солонянського, Нікопольського, Петриківського і Томаківського районів.

На форум були запрошені Хведчук В. О., перший заступник голови ТРДА, Зямко Н. Х., заступник начальника відділу освіти.  Валерій Олександрович розповів учасникам зібрання про  досягнення і перспективи розвитку району, побажав гарного вжинку на педагогічній ниві, позитивних вражень і приємного спілкування. Ніна Хомівна презентувала присутнім досягнення педагогічних колективів району в рамках переорієнтування навчального процесу, висловила сподівання на результативність заходу і подальшу співпрацю.

Оглянувши виставку-презентацію робіт, майстерно виготовлених руками Марковської О. М., Похиленко Н. А. (Томаківська ЗОШ І-ІІІст. №1), рушників, вишитих вчителями і учнями району, отримавши насолоду від співу тріо бандуристів, випускників ДМШ (керівник Король Г. М.), численна група словесників відчула позитивні зміни в освіті району завдяки змістовному виступу Філь Т. П., директора Томаківської ЗОШ І-ІІІст. №1, «Втілення інноваційних соціально-педагогічних технологій розвитку, навчання і виховання через реалізацію креативних проектів». Освітян області зацікавили проекти, досягнення педагогів і школярів у рамках їх реалізації.

Тему здобутків колег і їх вихованців продовжила Ібрагімова В. І., методист методичної служби відділу освіти, акцентуючи увагу на необхідності переорієнтування процесу навчання на повноцінне засвоєння всіх ліній змісту мовної і літературної освіти, що сприятиме розвитку особистості, формуванню компетентностей, зупинилася на питанні реалізації районного проекту та плану РМО вчителів української мови і літератури, що дали високі результати; показала продуктивність презентацій діяльності словесників на блогах, сайтах, шпальтах журналів і газет, зокрема – газети «Наш край».

Піскорська Л. І. зупинилася на питанні формування загальної компетентності як сукупності ключових компетентностей програм МОН України з української мови і літератури, дала високу оцінку роботі методоб’єднання словесників, нагородила відділ освіти грамотою КВНЗ «ДОІППО» за позитиви у реформуванні освіти.

Яскравим підтвердженням впровадження інновацій у педагогічну справу став виступ Рубана О. Ф., вчителя Добронадіївського НВК (директор Рубан А. Т.) «Гештальт-технології як складова освітніх стратегій соціалізації особистості на уроках української мови і літератури». «Гештальт – новий творчий напрям у сучасній психології і педагогіці, який допомагає розкрити потенціал кожного учня, сприяє встановленню контакту між людьми, розвитку творчого пристосування кожної унікальної людини до навколишнього середовища» – говорив Олександр Федорович, ілюструючи сказане уривками відеоуроків.

Досвідом про вагомість компетентнісно зорієнтованих завдань на уроках української мови і літератури поділилася Буртняк С. Г., вчитель Глухівського НВК (директор Малай І. Є.) . Світлана Григорівна акцентувала увагу на своренні умов для розвитку особистості, самопізнання та формування життєвих компетентностей.

«Використання хмарних сервісів для розвитку Q компетентностей» – тема, якою зацікавила присутніх Корнієнко О. Р., директор Китайгородської ЗОШ І-ІІІст., поділившись досвідом щодо використання безкоштовних сервісів, практичного значення на уроці гаджетів, які є в кожного учня.

Ефективність уроків літератури рідного краю завдяки впровадженню елементів емпауермент-педагогіки продемонструвала Боровик Г. І., вчитель Вищетарасівської ЗОШ І-ІІІст. (директор Краснодемський Ю. Й.).

Зацікавила словесників і тема створення ситуації успіху на уроках, над якого працює Михайльо Л. Т., вчитель Настасівської ЗОШ І-ІІІст. (директор Сова Н. О.). «Ситуація успіху досягається тоді, коли сама дитина визнає цей результат як успіх» – звернула увагу на педагогічний постулат Людмила Томашівна.

Досвід роботи керівника РМО Хижняк І. В. «Використання фреймових структур у процесі формування загально навчальних умінь старшокласників на уроках української мови і літератури» презентувала Калашник Г. Д., заступник директора Томаківської ЗОШ І-ІІІст. №1. А Ірина Василівна переконала спільноту у тому, що сьогодні пріоритетна ідея курсу української мови і літератури – це успішна адаптація особистості у громадянському суспільстві.

Насамкінець керівник творчої групи Піскорська Л. І. запропонувала кожному розробити систему уроків , де б чітко прослідковувались інновації та формування певних компетентностей, закликала продовжити обмін досвідом у такому ж форматі, побажала задоволення від здійснення запланованого на благо України.

«Освіта, що не вчить успішно жити у сьогоднішньому світі, не має жодної цінності», — говорить відомий підприємець Роберт Кійосакі. Отже, вчимося навчати по-іншому і будьмо успішними.

Автор публікації: 

Коментарі

  • Facebook
  • Вконтакті