Інтелектуальна гра «Еврика». 8-9 класи

Даний виховний захід було проведено на ЗАСІДАННІ РМО ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ (ЛИСТОПАД 2016)

Виховний позакласний захід з математики “Еврика”

Мета:Учити спілкуванню математично грамотною мовою,виконувати різні види завдань, обчислювати, порівнювати, давати відповіді на запитання по темі, застосовувати набуті вміння та навички щодо вирішення проблеми, розвивати уміння аналізувати, пояснювати, логічно мислити, висловлювати думку, застосовувати досвід під час виконання практичних завдань, пов’язувати приклади із життєвими ситуаціями, виховувати уважність, активність, організованість, колективність, зацікавленість.

                                   Зміст заходу:

І. Організаційний момент

1.Вчитель:

У нас сьогодні урок незвичний
Веселий він, математичний:
Ігри,конкурси,змагання-
Покажіть свої старання.
Хочу всіх вас привітати,
Успіху вам побажати.
Всім,хто вміє задачі розв’язувати,
Швидко додавати і вправно віднімати,
Любить думати і міркувати,
Правильну відповідь вмить відшукати.

2.Ведучий:

Покликала гра
Нас сюди на змагання.
Знавцям й глядачам –
Особливі вітання!

Сучасну і давню
Науку чудову
Сьогодні у дії
Побачимо знову.
Питання серйозні
Та є й жартівливі,
Тож будьте уважні
І будьте кмітливі.

Вчитель:

Дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашій грі.У грі приймають участь учні 8-9 класів. Привітаємо їх . Команда «Ерудити»(дівчата 8-9 класів)
Ми- ерудити –молодці,
Науку поважаємо,
Перемогу в боротьбі
Здобути бажаємо!
Ми суперників вітаєм.
Чи здолаєм вас-не знаєм.
Будем чесно ми змагатись,
Щоб перемогти і не здаватись!

Пісня (на мотив пісні «Одна калина за вікном»)
Сумно, сумно аж за край,
Ну, чому ж типлачеш?
Грай, музико, грай.
Кращещироусміхнись,
Озирнисьдовкола —
Друзівсізійшлись.
Приспів:
І радістьщойнорозлилась,
І дружба щирапоміж нас,
І математика цікава й привітна.
Усіпроблемизникнутьвмить,
Якщорозв’язуватиїх.
Завжди з усмішкою на труднощі дивись!

Команда  «Піфагорці»(хлопці 8-9 класів).
А піфагорці завжди
Вихід знайдуть із біди.
Важких завдань для нас немає,
Сьогодні ми перемагаєм!
Один,два,три ,чотири, п’ять-
Ми вас хочем привітать.
Марно ви часу не гайте,
Математику вивчайте!

3.Привітання вболівальників
-Кожен із нас потребує підтримки друзів. І тому команди мають своїх уболівальників,які підтримають свої командо доброю порадою.

Уболівальники команди «Ерудити»
Щоб трудились ви сьогодні
До сьомого поту
І дістали нагороду
За свою роботу!
Уболівальники команди «Піфагорці»
Перемоги вам бажаємо:
«Ні пуху, ні пера!»
Нехай розпочинається
Весела наша гра!

4.Представлення журі.
ІІ. Конкурсна частина
Перший тур “Розминка”

Весела лічба

Усі члени команд стають в один ряд, обличчям до присутніх.  Вони називають числа від 1-36але замість тих чисел,щократні 3, говорять: «Не скажу».Виграє та команда гравець якої залишиться(5 балів).
Другий тур «Математична атака»

9 клас

  1. Дія, обернена до діїдодавання.

(Віднімання)

  1. Дійсні числа, які не є раціональними.

(Ірраціональні)

  1. Розшифруйтескороченийзапис« НСД»

(Найбільшийспільнийдільник)

  1. Дія, щополягає в обчисленнідобуткуп однаковихмножників.

(Піднесення до степеня)

  1. Дріб, у якогочисельникменшийвідзнаменника.

(Правильний)

  1. Два дійсних числа, сума якихдорівнює нулю.

(Протилежні числа)

  1. Найпростішийпристрій для виконанняарифметичнихобчислень.

(Рахівниця)

  1. Скільки у кімнатікішок, якщов кожному кутку по кішці, і напротикожноїкішки по три кішки?

  (4 кішки)

  1. Давньогрецький математик VIст. до н.е., іменемякого названо знамениту теорему.

(Піфагор)

  1. Чи є діагоналіпаралелограмавзаємноперпендикулярними?

(Ні)

  1. Послідовністьчітковизначених правил для розв’язуваннязадачі за визначенукількістькроків

(Алгоритм)

  1. Функція, графіком якої є гіпербола

(обернена пропорційність)
 

Частинапрямої, обмежена з одного боку.

(Промінь)

  1. Чотирикутник, у якогодвісторонипаралельні, а двіінші — ні.

(Трапеція)
(8 клас)

  1. Сторони, якіутворюютьпрямий кут у трикутнику.

(Катети)

  1. Дріб, у якогочисельникбільшийвідзнаменника.

(Неправильний)

  1. Третіймісяцьшкільнихлітніхканікул,

(Серпень)

  1. 1% від 1000 гривень.

(10 гривень)

  1. Чомудорівнюєсумавсіх чисел від – 5 до 5?

(Нулю)

  1. Сучасні знаки для позначення чисел.

(Цифри)

  1. Одиницявимірюванняшвидкості корабля.

(Вузол)

  1. Який знак потрібнопоставитиміждвійкою та трійкою, щоботримати число, більшевіддвох і меншевідтрьох?

(Кому)

  1. Частина кола.

(Дуга)

  1. Паралелограм, у якоговсі кути прямі.

(Прямокутник)

  1. Як називається число х, якщох= ?

(Середнєарифметичне)

  1. 5 у квадраті – 25, 3 у квадраті – 9, 12 у квадраті – 144. А чомудорівнює кут у квадраті? (90°)
  1. Скількикінців у трьох з половиною палок?

(8)

  1.  Чомудорівнює сума суміжнихкутів? (180º)

 
 Третій тур «Практикум»
«Щоб навчитися розв’язувати задачі,                                                потрібно їх  розвязувати»          Д. Пойа
Представники від команд витягують картки з завданнями і розв’язують їх за визначений час.
. Укажіть на круговій діаграмі розподіл посадок.

Картка №1

  1. Обчислити: а) 99 -97 + 95 – 93 + … + 3 – 1. Відповідь:(25 · 2 = 50);

б)972 – 9 .   Відповідь:[(97-3)(97+3)=9400]

  1. Установіть відповідність

А. Доведення                                    1. Координатна
Б. Вирази                                            2. Степінь
В. Прямі                                              3. Добуток
Г.Квадратне рівняння                     4. Теорема
Д. Показник                                       5. Знак кореня
Е. Площина                                        6. Дискримінант
Ж. Множник                                     7. Паралельні
З. Період                                            8. Функція
К. Радикал                                         9. Десятковий дріб
М.У = 10.Числові
Відповідь: А → 4 ;   Б →  10;   В →  7;  Г →  6;   Д  → 2;   Е  → 1;   Ж →  3;   З  → 9;  К  5;  М   8.

  1. При закладці нового парку 50% площі відвели під посадку кленів, 50% площі, що залишилась, – під посадку беріз, а решту – під газон

Картка №2

  1. Обчислити: а) 962 – 16 .     Відповідь:  [ (96-4)(96+4) = 9200 ]

б) 92 – 90 + 88 – 86 +…+4 – 2.    Відповідь:   (23·2 = 46)

  1. Установіть відповідність

А. Площина                                        1. Твердження, яке не потребує доведення
Б. Від’ємник                                       2. Ордината
В. Числа                                               3. Перпендикулярні
Г. Аксіома                                            4. Координатна
Д. Рівняння                                         5. Градус
Е. Кут                                                    6. Різниця
Ж. У =                                                 7. Приведене
З. Координата                                    8. Розв’язання
К. Прямі                                               9. Гіпербола
М. Задача                                           10. Дійсні
Відповідь: А   4;  Б  6;  В    10;  Г   1;  Д   7;  Е   ;  Ж   9; З   2;  К   3;  М   8.

  1. Підсумкову контрольну роботу з алгебри учні 8-х класів написали на високому рівні 25%, на достатньому та середньому – порівну. На початковому рівні 0%. Укажіть на круговій діаграмі досягнення учнів по рівням.

Картка №3

  1. Обчислити: а) 100 – 98 + 96 – 94 +…+ 4 – 2  (25·2=50)

б) 952 – 25  [ (95-5)(95+5) = 9000 ]

  1. Установіть відповідність

А. Прямі                                                      1. Дійсні
Б. Функція                                                  2. Лінійне
В. Теорема                                                3. Різниця
Г. Дріб                                                        4. Абсциса
Д. Рівняння                                               5. Паралельні
Е. Числа                                                     6. Суміжний
Ж. Зменшуване                                       7.  Доведення
З. Координата                                         8. Степінь
К. Показник                                             9. Раціональний
М. Кут                                                      10. Парабола
Відповідь:  А   5;  Б  10; В  7;   Г   9;   Д   2;   Е   1 ;   Ж   3;   З   4;  К   8;   М   6.

  1. В магазин завезли овочі, 33% яких становила морква, а решта – картопля та буряки – порівну. Укажіть на круговій діаграмі розподіл овочів.

Практичнезавдання командам. Правильна відповідь – 2 бали.

  • Конкурс уболівальників «Рахівник» На сцену запрошуються 4 уболівальники. Кожному по черзі задаються питання
  •  Працює відмінно твоя голова: п’ять плюс один получається … (шість, а не два)
  •  Вийшов заєць погулять, лап у зайця рівно … (чотири, а не п’ять)
  •  Росте на городі зелена трава: шість мінус три получається… (три, а не два)
  •  Колись казав учитель Ірі, що два більше ніж …(один, а не чотири)
  •  Менше в десять раз, ніж метр, всімвідомо … (дециметр)
  •  Очі ти свої протри: лап у пташки рівно … (два, а не три)
  •  Собака м’ясо в мене їсть, хвостів у неї цілих …(один, а не шість)
  •  Скільки палку не крути, кінців у неї буде … (два, а не три)
  •  Відмінник зошитом своїм гордиться: внизу, під диктантом, стоїть …(дванадцать, а не одиниця)
  • На уроках будешь спать, завідповідь одержиш … (одиницю, а не пять)
  • Осьп’ять ягід на траві. З’їв  одну, залишив …(чотири, а не дві)
  • Миша рахує дірки в сирі: три плюс дві– всього … (пять, а не чотири)

Четвертий тур «Підказка»
Команди по черзіотримують по 8запитань. Ведучийназиває три підказки, за якимислідвідгадати, про щойдеться. Післяпершоїпідказки – 3 с на відповідь, потімдається друга підказка і знову 3 с. Післятретьоїпідказки – 5 с на остаточнувідповідь.
Якщо слово відгаданопісляпершоїпідказки – 3 бали, якщопіслядругої
– 2, післятретьої – І бал
Помилки

  1. За цезнижуютьоцінки.
  2. Відмінникиїхроблятьрідко.
  3. На них вчаться.

Площа

  1. Звичайнознаходиться в центріміста.
  2. Вимірюється у квадратниходиницях.
  3. У прямокутника — цедобутокдовжини на ширину.

Геометрія

  1. У ній одних теорем штук сто.
  2. БуваєЕвкліда, а буваєЛобачевського.
  3. З грецькоїперекладається як землемірство. -6-

Логіка

  1. Вона потрібна, щоб не говоритидурниць.
  2. Коли одневипливає з іншого.
  3. Буваєматематична, а буваєжіноча.

Формули

  1. Запам’ятатиїхнеможливо.
  2. За ними обчислюють.
  3. Їхповно у довіднику.

Діагональ

  1. У кола їхнемає.
  2. Проходить із кута в кут.
  3. У ромбі вони перетинаютьсяпід прямим кутом.

Трапеція

  1. На нійвиступаютьакробати.
  2. Буває в пташинійклітці.
  3. Один ізвидівчотирикутників.

Множення

  1. З багатствомцетакожможестатися.
  2. Арифметичнадія.
  3. Є такатаблиця.

Екзамен
1.Колись ним закінчувалосянавчання.

  1. Якбийого не було, ніхто б нічого не вчив.
  2. Буваввступний, а буваввипускний.

Кут

  1. У класіїхчотири;
  2. Вимірюється транспортиром.
  3. Малюківтудиставлять.

Теореми

  1. Їхформулюють математики.
  2. Є про трикутники, є про кути.
  3. Їх треба доводити.

Точка

  1. Архімедце просив, а йому не дали.
  2. Буває … зору.
  3. Основнагеометричнафігура.

                    Висота

  1. Їїлюблятьпілоти.
  2. Відрізок у трикутнику.
  3. Буває над рівнем моря.

Дзвоник

  1. Найприємніше на уроці.
  2. Найнеприємніше на перерві.
  3. Буваєще й останній.

Циліндр

  1. їхкілька у двигунімашини.
  2. Є такийкапелюх. -7-
  3. Схожий на каструлю.

Пі

  1. Цепостійнороблятьнемовлята.
  2. Знамените число.
  3. Відношеннядовжини кола до йогодіаметра.

П’ятийтур «Художники»
 
По два учасника від кожної команди на дошці  зображують довільний малюнок, який складається тільки з цифр.
Шостий тур «Анаграми»
 

На сцену запрошуються 2—3 уболіваль­ники. На стілець кладуть приз і вчитель читає     Вірш.
Зараз дам я вам наказ
З півтора десятка фраз.
Лиш я слово «три» скажу,
Приз бери у той же час.
Якось щуку ми спіймали,
Розітнули вже, а там
Малі рибки виглядали,
Не одна, а цілих… п’ять.
Мріє загартований юнак
Стати олімпійським чемпіоном.
Дивись, на старті не мудри,
Чекай команду: раз, два… марш!
Як вірш запам’ятати хочеш.
То не зубри його до ночі,
Про себе краще повтори разок, другий,
А краще … вісім.
Одного разу на вокзалі
Ми три години потяг ждали
Чому ж цей приз було не взять
Коли була можливість брать
Поки журі підбивати підсумки конкурсу слово надається команді «Піфагорці»

Пісня (на мотив пісні «Толи еще будет…?»)
Завантажувати нас
Стали всічомусь то
В школі в нас 10-й клас
Ніби в інституті.
Нам учитель задає
Конкурснізадачі
І усітаківажкі,
Аж над ними плачем.
Приспів:
Довгочице буде,
довгочице буде,
довгочице буде ой-ой-ой
А у нас тепербіда –
Фізикавжезнову
Навіть Гаусс у житті
Не рішав такого.
Я лягаю в північ спать
Сняться лишсистеми
Як контрольну написать
Й всю засвоїть тему.
(Приспів той же)
Надоїлистепені,
Й многочлени, й змінні,
От якбищоднямені
Дивитисьмультфільми.
Не розв’язувать систем,
Дихати озоном
Й замістьнудних теорем
Відпочитивдома.
(Приспів той же )

Підбиття підсумків
Ведучий 2. Слово надається журі.
Журі підбиває підсумки, оголошує переможців.
Учитель. Ви добре попрацювали сьогодні. Були уважними, зосередженими, кмітливими, спритними, толерантними.
Щиро вітаємо переможців!
Дякуємо всім, хто брав участь у змаганнях, а також уболівальникам і шановному журі!
Учитель нагороджує учнів грамотами і призами.

Автор публікації: 

Коментарі

  • Facebook
  • Вконтакті