Наука нам під силу

Наука нам під силу

(про підсумки навчання учнів Томаківського району в

Дніпропетровському відділення Малої академії наук за останні 3 роки)

 

В 2015/2016 навчальному році 15 учнів із шкіл району навчається в Дніпропетровському відділенні МАН. Педагогічний процес у МАН має свої особливості, які відрізняють його від звичайних уроків у школі. І, перш за все, це те, що плани й програми такого навчання на відміну від стабільних навчальних програм, охоплюють такі галузі знань і практичної діяльності, які виходять за межі уроку, враховуючи індивідуальні інтереси та творчий потенціал і можливості  дітей.

Які досягнення в навчанні мають наші учні за останні 3 навчальні роки та які  форми організації навчання використовують вони при цьому?

По-перше, це   написання під керівництвом ученого або вчителя-предметника науково-дослідницької роботи, з якою діти виступають на наукових конференціях, колоквіумах (шкільних, районних, обласних), захищають під час конкурсу-захисту. Так, в 2013 році в обласному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт в м. Дніпропетровську приймали участь учениці Кисличуватської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мисюра Наталя та Ждан Юлія, учениці Томаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 Бутенко Анастасія, Большова Вікторія, Панасенко Софія. В 2014 році – учениця Китайгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів Недашковська Маргарита.

По-друге, участь у заходах та конкурсах, організованих Дніпропетровським відділенням МАН. Так, в жовтні 2014 році у Всеукраїнському конкурсі дослідницьких робіт для учнів 6-8 класів, пройшовши відбірковий етап, в м. Києві захищали свої роботи учениці Зорянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Богдан Софія та Томаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 Фальчиян Катерина. Богдан Софія, під керівництвом вчителя Третяк О.В., виборола ІІ місце, а Фальчиян Катя (керівник – Зінченко В.М.) за свою роботу отримала подарунок – мобільний телефон.

В еколого-біологічному квесті, організованому Дніпропетровським відділенням МАН сумісно з факультетом біології, екології та медицини ДНУ імені О.Гончара в листопаді 2014 році в м. Дніпропетровську команди учнів Томаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1, Чумаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Зорянської ЗОШ І-ІІІ ступенів вибороли ІІІ місця.

По-третє, учениця Кисличуватської ЗОШ І-ІІІ ступенів, слухач Дніпропетровського відділення МАН Мисюра Наталя, мала нагоду побувати (безкоштовно) в літній школі МАН (дитячо-оздоровчий табір ім. Терешкової, м. Дніпропетровськ) протягом 10 днів в липні 2014 року. Наталя отримала масу задоволень від перебування в таборі.Вона  прослухала  лекції викладачів ДНУ та аграрного університету м. Дніпропетровська,взяла участь у практичних заняттях, цілеспрямованих екскурсіях відповідно напрямку навчання, екскурсії до анатомічного музею, який знаходиться в аграрному університету.

За участь у XІІ Міжнародному конкурсі «Уроки війни та Голокосту – уроки толерантності» учень Томаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2, слухач ДВ МАН (секція «Історія») Гончар Володимир отримав диплом та подяку за важливий внесок у дослідження Другої світової війни та Голокосту.

Учні Томаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 під керівництвом Стельмах Л.І. постійно приймають участь у Всеукраїнському інтерактивному конкурсі «МАН-Юніор Ерудит».

І ще один приклад, як можна поглибити теоретичні знання з предмету, навчаючись в МАН. В цьому році троє учнів навчалися в м. Києві (безкоштовно) у Всеукраїнських наукових профільних школах МАН. Ібрагімова Уляна, слухач ДВ МАН, учениця Томаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 приймала участь в осінній сесії ( лінгвістична школа, секція «Українська мова» , Починок Василь та Компанієць Владислав, учні Томаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 (математична школа). В рамках сесії, крім лекцій, були і тренінги, і екскурсії до національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова. Своїми враженнями та емоціями від участі в осінній сесії профільної школи ділиться учениця 10 класу Томаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Ібрагімова Уляна:

 

Я – Уляна, мені 15 років. Моя мета – зламати стереотипи щодо маленьких сіл та їх мешканців.

Чому дітей із сільських шкіл вважають неконкурентноспроможними, адже ми маємо рівний доступ до якісної освіти? У нас є можливості навчатися і стати творцями мирної і багатої держави. По-перше, Інтернет, а комп’ютер я виграла у конкурсі; по-друге, мої вчителі навчалися у тих же вузах, у яких здобували освіту викладачі ліцеїв і гімназій; по-третє, я беру участь у конкурсах, олімпіадах, поїздках, оздоровлююсь у таборах разом з дітьми великих міст і немалих статків.

У минулому році я вступила до Дніпропетровського відділення МАН, у цьому році – взяла участь у обласній експедиції «До народних джерел», отже займатимусь вивченням народознавства.

Нещодавно мені поталанило, я стала слухачем лінгвістичної школи (секція «Української мови») МАН у Києві і мала нагороду поспілкуватися з викладачами університету ім. П. М. Драгоманова, відвідати цей заклад. Лекції з лінгвістики, а саме, аналіз фонетичних, лексичних, фразеологічних, морфологічних і синтаксичних норм і змін, дали мені змогу відчути себе студенткою, побачити, чим займатимусь завтра.

У Києві я познайомилася з однолітками з усіх куточків України, потоваришувала з Бутенко Ангелінею з Луганська і групою дівчат з Олександрії.

Я спілкувалася з журналісткою МАНу, поділилася враженнями від навчання і знайомства зі столицею http://man.gov.ua/ua/news/academy_news/nishcho–ne–zaminit–spilkuvannya-br-lingvistichna-shkola-vidkrila-osinnyu-sesiyu-vseukrayinskikh-profilnikh-shkil-maloyi-akademiyi-nauk-ukrayini.

Делегацію з Дніпропетровської області супроводжували Любов Вікторівна і Євген Миколайович. Вони познайомили мене з визначними місцями столиці. Ми побували на Хрещатику і Майдані Незалежності, відвідали PinchukArtCentre, відчули велич і красу нічного Києва, покатались на фунікулері.

Я сподіваюся, що і на зимову сесію потраплю до Києва.

Уолт Дісней говорив: «Якщо ти можеш це уявити, ти можеш це здійснити». Я вірю в те, що обов’язково стану відомим та успішним фотографом провідних телеканалів, моя родина – забезпеченою, моя школа – престижною, а Україна – багатою та щасливою державою.

 

Методист методичної служби

Марченко Л.Б.

 

Автор публікації: 

Коментарі

  • Facebook
  • Вконтакті